Runoja

Artikkeli on osa Aallonmurtaja-hanketta. Hanke on suunnattu noin 16–29-vuotiaille, joita kaksisuuntainen mielialahäiriö tai skitsoaffektiivinen häiriö koskettaa omakohtaisesti tai läheisen kautta.

Alla muutama runo, jonka olen lähiaikoina kirjoittanut.

Runo 1:
Valossasi minä olen pimeys
Ilossasi minä olen suru
Kehossasi minä olen kunniavieras
Ranteissasi minä olen terä joka viiltää
Veressäsi minä olen se pahuus jota yrität kitkeä
Minä olen läsnä jokaisessa liikkeessäsi
Näyn katseessasi, kehossasi
Eroon et minusta pääse
Enkä salli sinun työntää minua taka-alalle

Runo 2
Ennen kuin elämäni romahtaa
Ennen kuin hajoan palasiksi
Haluan muistaa sinut
Sinut aamulla
Sinut rinnallani
Sinut suihkun märkänä
Juuri nyt on vaikea nähdä
Vaikea nähdä hyvää itsessäni, sinussa, muissa
Mutta tässä minä olen
Ja otan kaiken vastaan
Kaiken paskan, mutta myös ripauksen hyvää
Sillä sinä olet hyvä
Sinä olet koti ja sen lämpö
Sinä tuot turvan minulle
Minulle joka on eksyksissä
Minulle joka on sairas ja hankala
Minulle joka on käpertynyt itseensä
Haluaisin pyytää miljoona kertaa anteeksi
Sen teenkin, mutta sanot ettei tarvitse
Pelkään nyt, kuten aina,
Vetäväni sinut mukaan pimeyteen
Pimeyteen josta ei noin vain rämmitä pois
Pimeyteen jonka syli on kuristava
Pimeyteen jonne hukkuu

Tiia E

Jätä kommentti

Website Powered by WordPress.com.

Ylös ↑